- Menu poprzedni BIP
- WYBORY DO PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO 2014
- Pełnomocnictwa
nowa podstrona (wpisz swoją nazwę nagłówka)
Procedura składania wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do Parlamentu Europejskiego zarządzonych na dzień 25 maja 2014 r.
Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r Kodeks wyborczy (Dz.U nr 21, poz.112 z późn. zm)
-
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2011 w sprawie sporządzenia aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz wójtów, burmistrzów, prezydentów miast (Dz. U nr 157, poz.936)
Wymagane dokumenty:
-
dokument tożsamości (pełnomocnika i wnioskodawcy)
-
wypełniony pisemny wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania w wyborach (Wniosek o sporzadzenie aktu pelnocmocnictwa.doc (30,50KB))
-
pisemna zgoda osoby mającej być pełnomocnikiem (Zgoda na przyjecie pelnocmocnictwa.doc (27,00KB))
-
kopia aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności wyborcy a w przypadku obywatela UE nie będącymi obywatelami polskimi tłumaczenia przysięgłe aktualnego dokumentu potwierdzającego stopień niepełnosprawności (nie dotyczy wyborcy, który najpóźniej w dniu głosowania kończy 75 lat)
-
kopia zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa (załącza się wyłącznie w przypadku, gdy osoba, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa, nie jest wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie, co wyborca udzielający pełnomocnictwa do głosowania)
-
kopię dokumentu potwierdzającego pozostawanie wyborcy z osobą, która wyraziła zgodę na przyjęcie pełnomocnictwa, w stosunku przysposobienia/opieki/kurateli (załącza się wyłącznie w przypadku, gdy taki stosunek istnieje)
Termin składania wniosków:
-
do 15 maja 2014 r.