- Menu poprzedni BIP
- URZĄD STANU CYWILNEGO
- Wykaz spraw USC
Wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktu sporządzonego za granicą
Wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktu sporządzonego za granicą
Akt stanu cywilnego sporządzony za granicą może być wpisany do polskich ksiąg USC na wniosek osoby zainteresowanej lub z urzędu.
Wymagane dokumenty:
- podanie o wpisanie aktu,
- dowód osobisty ( do wglądu),
- akt stanu cywilnego w języku obcym i jego urzędowe tłumaczenie na język polski lub
- wydany na druku wielojęzycznym (nie wymaga tłumaczenia)
Opłaty: decyzja o wpisaniu aktu - 50 zł
Po sporządzeniu aktu wydaje się 3 egz. odpisów skróconych aktu bezpłatnie.
Termin załatwienia: niezwłocznie – do 7 dni.
Wniosek o wpisanie aktu zgonu.pdf (50,68KB)
Wniosek o wpisanie aktu małżeństwa.pdf (78,42KB)
Wniosek o wpisanie aktu urodzenia.pdf (64,39KB)
Podmiot udostępniający: | Kierownik USC |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: | Ewa Hasik |
Data wytworzenia: | 29.07.2010 r. |